#Řídící a diagnostické systémy #Prediktivní údržba #Diagnostika
Cíl projektu
Prediktivní údržba
Výsledek
Popis řešení
V lakovně v Kvasinách dochází k občasným poruchám pohonů nosičů na lince UBS. Tato výrobní linka byla doposud bez jakéhokoliv prediktivního systému, který by varoval, že se blíží porucha. Právě proto nás s prosbou o pomoc kontaktovali kolegové z Kvasin. Nabídli jsme jim tak možnost využití termodiagnostiky, jenž jsme si sami ve Škoda FabLab vyvinuli. Pomocí tohoto systému můžeme detekovat zvyšující se teplotu pohonu, a tak včas varovat před blížící se poruchou.
V současné době je pomocí tohoto standardního termodiagnostického systému od Škoda FabLab na lakovně v Kvasinách prováděno měření teploty pohonů nosičů linky UBS. Systém složený z dvou termokamer ukládá do databáze maximální, minimální a rozdílovou teplotu a na základě vyhodnocení dat bude údržba včas varována, že se blíží porucha pohonu. Nyní probíhá na této lince sběr dat, pomocí kterého budou nastaveny hranice pro toto condition monitoring měření. Po dokončení sběru dat a sesbírání několika desítek tisíc naměřených hodnot jsme byli schopni definovat maximální hranici pro condition monitoring diagnostický systém 29,7°C (viz přiložené foto).
Přínosy
- Ověření a nasazení automatické metody prediktivní údržby
- Úspora finančních prostředků měřením (cca 20tis. EUR) za Proof of concept projekt
- Rozšíření know-how o možnosti využití termodiagnostiky přímo ve výrobních provozech
- Plánováno další rozšíření i na linku HRK
Řešitelé projektu
Ing. Vladislav Andronov
Projektový koordinátor Smart maintenance
Ing. Jan Effenberk
Koordinátor prediktivní údržby a digitalizace
Související projekty
Termodiagnostika pohonů nosičů HRK
Říjen 2021
Ověřit využití termodiagnostiky pro detekci poruchy pohonu nosiče u linky HRK.
Termodiagnostika skidového dopravníku pro výrobu automobilů
Únor 2020
Snížit prostoje na skidovém dopravníku pro výrobu automobilů, způsobené opotřebením nosných a vodicích rolen skidu.